שלש הבעיות שמפריעות לך לשווק -חלק א': אסטרטגיה בשיווק

בע"ה

"שמתי לב שאין לי מספיק עבודה, החלטתי להביא יותר לקוחות. קבעתי לעצמי יעד שנראה לי סביר מאד, לא מעבר. אבל בפועל כשאני מסתכל אחורה – זה לא כל כך קרה".

את המשפטים האלו אני שומע מהרבה בעלי עסקים. על הנייר – להוסיף עוד 20-30 לקוחות זה לא נראה הרבה. אבל בחיים, זה כבר סיפור אחר.

האמת היא שקטעתי את הציטוט באמצע. כמעט תמיד יש לו המשך, עם הסבר – איפה נתקעתי ולמה?

ניסיתי למצוא מכנה משותף לבעיות שחוזרות וצצות, ושמתי לב שיש שלש בעיות מרכזיות שחוזרות על עצמן. בסדרת המאמרים הקרובה אשתדל לסקור את שלש הבעיות האלו.

הבעיה הראשונה – אני לא יודע איך להתחיל

אפשרות א' – השוק רווי במתחרים. אני לא מוכן להגיד מילה רעה על אף מתחרה, זו לא הדרך שלי. מצד שני, אני לא יודע איך להגיד על עצמי את הדברים הטובים בלי זה.

אפשרות ב' – אני יודע להסביר מצוין למה כדאי לבחור בי. אבל, אין לי אף אחד שמעוניין להקשיב! השוק מוצף בפרסומים, פלאיירים, מודעות. זה גם עולה הון, וגם לא יעיל. לא יודע איך להיחשף לזה בכלל…

ויש עוד כמה וריאציות, שהמשותף לכולן – אני לא יודע איך לפנות ולמי לפנות, ובפועל אני פשוט לא משווק.

אסרטרטגיה וטקטיקה בשיווק

התשובה לבעיה הזו טמונה בהבנה שיש בשיווק שתי רמות: אסטרטגיה, וטקטיקה.

נתחיל דווקא מהסוף – ברמת הטקטיקה, מה שאני עושה זה פשוט לפעול. לפנות לאנשים, להציע את המוצר או השירות שלי ולהגיע למעמד מכירה (ולמי שלא מכיר או לא זוכר את ההבדל בין שיווק למכירות – מוזמן לקרוא על זה כאן). אני יכול לעשות את זה במגוון שיטות, אבל בסוף מה שאני עושה זה לפנות לאנשים בכל דרך שהיא – במייל, בטלפון, בפגישה או בפרסום – ולהציע להם להיות איתי בקשר.

ברמת האסטרטגיה אני עדיין לא עושה את כל אלו. ברמה הזו אני קודם כל מכין את הקרקע ובודק: למי אני רוצה לפנות, מה המסר שהוא רוצה לשמוע, מה השוק שלי ובאילו אמצעים כדאי לי להשתמש ומה בעצם יש לי להציע שבגללו כדאי לרכוש את המוצר.

אסטרטגיה שיווקית נשמעת כמו משהו מאד מאד מורכב. אבל זה לא בדיוק ככה: בסופו של דבר יש חמישה מרכיבים של האסטרטגיה, שאם בונים אותם נכון – השיווק הופך להיות יעיל ומכוון ברמה גבוהה מאד.

מהם המרכיבים האלו?

הם כוללים את:  זיהוי הלקוח, זיהוי היתרון היחודי לי, זיהוי השוק והמדיה הנכונים, קביעת התהליך שעוברים הלקוחות עד למכירה וקביעת יעדים ברורים.

ומה זה עוזר לי?

פשוט מאד, אם אני בונה אסטרטגיה שיווקית, אז כל הפעולות שבאות אחריה – הטקטיקה – נעשות הרבה יותר קלות ומובנות מאליהן. זה פתאום ברור למי לפנות, ברור מה לומר לו וברור מה אני רוצה להשיג.

אם אתה לא יודע איפה להתחיל, כנראה שאין לך אסטרטגיה, או שהאסטרטגיה שבנית לא מתאימה לך.

אז אם עדיין אין לך אסטרטגיה שיווקית – לך לבנות אחת כזו!

ומי שמעוניין – לשאלה הזו בדיוק מוקדשת היחידה הראשונה ביום העיון שלנו:

לשווק יותר, למכור יותר – ובלי להתפשר על מי שאתה!

המועד הקרוב הוא בעוד שבועיים – כל הפרטים בקישור.

שימו לב! ההרשמה המוקדמת במחיר מוזל מסתיימת בסוף השבוע הזה!

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!