בע"ה לקוח שלי רוצה להתחיל לשווק בצורה מסודרת. עד עכשיו בעיקר פנו אליו מפה לאוזן, וכעת הוא רוצה להתחיל לשווק. הבעיה שהוא עושה כל מיני דברים, ולא לגמרי ברור לו למה הלקוחות באים דווקא אליו, ואפילו איזה מוצר הוא רוצה לשווק לא לגמרי ברור לו – הוא יודע באיזה שוק הוא נמצא, אבל לא יודע בדיוק מה הבידול שלו ובמה הוא טוב מאחרים. כעת יש בפניו שתי אפשרויות: 1. לנחש, ואז להתחיל תהליך של ניסוי ותהייה. אבל התהליך הזה יכול להיות ארוך מאד, כי אולי הניחוש שלו שגוי, וגם אם הוא שגוי – מאד קשה לדעת איזה חלק מהניחוש שגוי. ולבדוק כל חלק בנפרד יקח המון זמן. 2. לפנות ללקוחות ולשאול אותם. גם אז נצטרך להבין את התשובות, ללמוד אותן ולהוציא מתוכן את הכלל שמצטבר מהפרטים. אבל הסיכוי שלנו להצליח גדול בהרבה, ויש לנו בסיס יותר איתן להסתמך עליו. אלא שיש לנו בעיה, והיא שלשאול את הלקוחות זה לא תמיד נח, ואנחנו גם לא תמיד יודעים איזה שאלות לשאול. אז מה עושים? קודם כל כדאי לדעת שהשד הרבה פחות נורא ממה שזה נשמע. כל הלקוחות שלי שניסו אמרו שהיה נעים הרבה יותר ממה שהם ציפו, וגם המידע שהתקבל היה יעיל באופן מפתיע כמעט תמיד. שנית, לא מעט מהמידע נמצא אצלכם רק שאתם לא שמים לב אליו וקשה לכם לאתר אותו. למשל, בתגובות של לקוחות, בשיחות של לקוחות, לפעמים בפרסומים שונים שעוסקים בשוק שלכם. אפשר גם לשלוח סקר במייל או ברשת ולקבל הרבה מידע, ואפשר גם לשבת עם קבוצה של לקוחות לשיחה. כן חשוב לדעת שאין תחליף לשיחה האישית המתפתחת עם לקוחות. בסופו של דבר, מה שחשוב הוא שנפעל מתוך הבנה של הלקוחות שלנו ולא מתוך ניחושים. זה גם יעזור לנו לתקשר איתם באופן שוטף בצורה הרבה יותר טובה, וגם יגרום לשיווק שלנו להיות הרבה יותר יעיל. מעניין אתכם? יש לכם שאלות על זה? מוזמנים לפנות. |
|