היום רציתי לספר על בעל עסק
שהקים חברה למכירת מוצרים לבנייה בשנה האחרונה.
הוא גילה שכאשר הוא מייבא בעצמו, הרווח שלו כפול מאשר כשהוא קונה מספקים בארץ. נשמע מעולה, נכון? אבל יש בעיה – הייבוא דורש הון, והון זה בדיוק מה שחסר לו.
אז מה עושים? לוקחים הלוואה? זו אפשרות, אבל היא מכניסה אותו ללחץ. המכירות אמנם הולכות וגדלות, אבל לא תמיד בקצב שמספיק להחזיר את ההלוואה.
מצד אחד, הוא משוכנע שהוא יכול להביא לקוחות ולמכור יותר. מצד שני, הוא חושש לקחת הלוואה על בסיס האמונה הזו, כי אין לו עדיין בסיס התנהגות לקוחות מספיק ארוך טווח לבנות עליו.
הפתרון כאן הוא מאד פשוט. ההתקדמות הטובה יותר היא להביא קודם את הלקוחות ברווחיות נמוכה, ואחר כך להכנס להלוואות יבוא ולהגדיל רווחיות.
למה? כי אם הוא יתמקד קודם בהבאת לקוחות, אולי הוא ירוויח פחות בהתחלה, אבל יהיה לו בסיס איתן יותר. הוא יבנה מסד נתונים של התנהגות לקוחות, יצבור ביטחון וכסף, וגם לבנק יהיה ביטחון להלוות לו בעתיד.
אמנם זה נשמע נכון יותר לייבא ולהרוויח טוב, אבל בסופו של דבר הגישה הזהירה תשתלם כנראה יותר. אולי הוא יתקדם יותר לאט, אבל הרבה יותר בטוח ורגוע.
בקשה קטנה: החשיבה הזו יכולה ממש להציל בעלי עסקים מסחרור. מכירים עוד מישהו שחשוב שישמע את הדברים? שתפו אותו במייל! |
|