ערב חג – עשרה טיפים שיהפכו את התקופה הקצרה הזו למנוע צמיחה – חלק א'

בע"ה

בערב חג העסקים מתחלקים לשני סוגים: אלה שאין להם זמן לקרוא את מה שאני כותב, כי זו התקופה הבוערת אצלם – ואלה שלא יודעים מה לעשות עם הזמן הזה, כי כולם עכשיו קונים אצל העסקים מהסוג הראשון…

הטיפים האלו מיועדים כמובן לסוג השני של העסקים, לא לאלו שממילא עמוסים בתקופה הזו.

כי גם אם אתה חושב שעכשיו זה לא הזמן, והראש של הלקוחות שלך במקום אחר – יש עדיין הרבה מה לעשות כדי להפוך את הזמן הזה לזמן מאד מועיל לעסק שלך.

גם אנחנו חלק מהחגיגה

חשוב מאד לזכור שבסופו של דבר, מה שקורה כאן הוא תהליך מצוין שאנחנו שמחים להיות חלק ממנו. עם ישראל מתפלל, חוגג ומתכונן – וזה בדיוק מה שצריך לעשות בימים האלו!

ובכל זאת, כעסק חשוב לנו לדעת לפעול נכון גם בימים כאלו, כמו גם בימי החופש הגדול למשל, אחרת אנחנו מורידים לעצמנו אחוז ניכר של ימי העבודה בשנה – זה מתחיל בתשרי, ממשיך בניסן, ונגמר באוגוסט… ובאמצע גם חגים קצרים נוספים.

אז ביחד עם ההשתתפות הפנימית שלנו בהתארגנות הזו לחגים, הנה כמה טיפים שיעזרו לכולנו להמשיך לקדם את העסק גם כעת:

כלל ראשון: חתור למגע עם הלקוחות!

הרבה פעמים יש לנו נטיה לוותר על פניה ללקוחות בזמנים האלו. הם ממילא עמוסים, כך נראה לנו, וחבל על הזמן. אז הכלל הראשון אומר: אף פעם אל תתרחק מהלקוחות שלך. תמיד תחפש דרך לבוא איתם במגע. כמובן, בדרך שתגרום להם להעריך אותך ולא להיפך. אבל תמיד תמיד תהיה בקשר עם השוק שלך. איך עושים את זה? – בשביל זה מגיעים הטיפים הבאים.

עדיפות ראשונה – מכירות, עדיפות שניה – "שלח לחמך"

הדבר הראשון שננסה לעשות הוא – להשיג עוד מכירות לעסק. נכון שעכשיו ערב חג, נכון שעכשיו זה לא נראה הזמן, אבל בכל זאת כמעט תמיד יש אפשרות להגיע ללקוחות עם הצעה מתאימה, או ללקוחות המתאימים, ולחלץ עוד עסקאות גם מהימים האלו. רק אחרי שנוודא שמיצינו את האפשרות למכור, נעבור לשלב הבא – קשר איכותי יותר עם הלקוחות.

יש לכלל הזה גם יוצא מן הכלל. אם יש לך מספיק מכירות כרגע, ואסטרטגית אתה עובד על הגדלת מאגר המתעניינים בעסק, כדי למכור להם בשלב הבא – אז סדר העדיפות מתהפך, קום פעולות של קשר עם הלקוחות ואחר כך מכירות. כי ערב חג הוא הזדמנות נפלאה לעשות פעולות שיווקיות חינמיות.

אז איך בכל זאת מוכרים בערב חג?

מכירות 1 – לקוחות ישנים

כמעט תמיד יש לנו בעסק כל מיני לקוחות שהתעניינו בעבר ולא סגרו, לקוחות שרכשו פעם מוצר אחד וכעת אנחנו יכולים להציע להם מוצר המשך, לקוחות שהיו לקוחות והפסיקו מכל מיני סיבות.

מה שמשותף לכולם הוא שאנחנו לא צריכים להתחיל איתם את תהליך ההיכרות מחדש, אלא יש לנו בסיס שעליו אפשר לבנות.

בערב חג זה הזמן לאוורר את הרשימות האלו, לחשוב למי מהם אפשר לפנות שוב, מי נתקע באמצע תהליך ולא הספקנו לחזור אליו ומי נעלם לנו ולא ידענו למה – ולפנות אליהם כדי לחדש את התהליך, רצוי עם הצעה אטרקטיבית לכבוד החג.

מכירות 2 – מוצר מיוחד לחג

הרבה פעמים יש לנו אפשרות לייצר מוצר מיוחד לחג. למשל, חנות תמונות שפרסמה לפני פסח את המודעה הבאה:

 
פוטו הגדה

 לכאורה, מה הקשר בין פוטו לפסח? – הנה תשובה מקורית.

יועצים ומאמנים אישיים, למשל, יכולים להציע תכנית מיוחדת להכנה לחגים – איך לעבור את החגים בשלום עם כל המשפחה?

מי שמשווק סרטים, יכול להציע סרטון שיקשר את העסק שלך לרוח החג – ואם תהיה לו הצעה אטרקטיבית, יכול להיות שעסקים יקפצו על המציאה… וכן הלאה כיד הדמיון הטובה עליכם.

מכירות 3 – מבצע לחג

ואם לא מצאת דרך לקשור את המוצרים שלך לחג – אז יש דרך שמתאימה לכולם, אבל ממש לכולם: מבצע לחג.

לא משנה כמעט מה אתה מוכר, אתה יכול להציע מבצע לכבוד החגים, שיהיה תקף רק לזמן שלקראת החג.

זה תמיד יכול ללכת…

שילוב של כולם

וכמו בהרבה דברים, כל מה שאמרנו לא סותר אחד את השני, והכי טוב – לשלב את כולם. למשל, להציע ללקוחות ישנים מוצר לחג במחיר מבצע…

אז עד כאן החלק הראשון של ההיערכות לחג, זה החלק שעוסק בדרך לייצר עוד מכירות.

בחלק השני נדבר על דרכים נוספות לנצל את הימים האלו, גם אם לא במכירות ממש.

בהצלחה לכולנו,

גמר חתימה טובה!

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן