נכון, הצלחתי – אבל רק במזל! ומה הלאה?

בע"ה

העסקה האחרונה הייתה הצלחה גדולה מבחינתי, הוא סיפר. אבל זה לא היה בזכותי, זה היה ממש מזל. אז עכשיו אני לא יודע איך אני יכול להמשיך הלאה, מה בעצם אני יכול לעשות? הרי מה שעבד עד עכשיו זה לא מה שעשיתי. זה היה סתם בפוקס.

מזל? אולי תפרט יותר, מה בדיוק היה המזל?

פשוט מאד. ישבתי בחתונה של חברים טובים, ולא זוכר בדיוק איך, השיחה התגלגלה לנושא שקשור לעבודה שלי. בדיוק קצת קודם עשיתי פרויקט באותו עניין, והצלחתי לפתור שם איזו בעיה, אז סיפרתי על זה בשולחן. ואתה יודע מה, אחד האנשים שם שבכלל לא הכרתי – היה בעלים של חברה שחיפשה בדיוק מישהו שיעשה להם דבר דומה. אז הוא תפס אותי, ומפה לשם יצאה חתיכת הזמנת עבודה, שלא הייתי חולם עליה בחיים. אז עכשיו תגיד לי, זה לא מזל?

מזל או השגחה פרטית, זה תחליט אתה. אבל אני יכול לומר לך שיש כאן בסיפור הרבה מאד דברים שלא היו מזל אלא עבודה שיווקית נכונה, ולא רק זה אלא שאתה יכול לשחזר אותם שוב ושוב.

כלומר, אתה לא יכול לשחזר את זה שבשולחן שלך בחתונה ישב לקוח שאתה לא מכיר. אתה גם לא רוצה ללכת מחתונה לחתונה ולספר לכולם על הפרויקט האחרון שלך, זה לא יעשה לך שם טוב במיוחד אצל החברים…

אבל יש כמה וכמה דברים שאתה כן יכול לשחזר, ולהביא עוד ועוד עסקאות כאלו.

קודם כל, אם בשולחן שלך בחתונה של חברים ישב לקוח – זה אומר שיש לך חברים שמכירים לקוחות פוטנציאליים, נכון? אתה לא חייב לחכות שיזמינו אותם לחתונה, אתה יכול לבדוק במעגל ההיכרויות שלך מי יכול לפתוח לך דלת ומי מכיר. ברוב המקרים מכירים, אבל לא חושבים ולא עושים את ההקשר. אז אתה כן יכול ללכת לחברים ולנסות לחשוב איתם ביחד.

שנית, אם עשית משהו מעניין בעבודה – אז תדאג שכמה שיותר אנשים ישמעו על זה! כן לקוחות, לא לקוחות, כל עוד שאתה מספר את זה בצורה מעניינת, אם זה במייל או במפגש חברתי – זה בהחלט יכול להיות משמעותי. אל תתעלם מהצלחה קטנה, תשמח בה ותשתף בה. זה שאתה מתלהב מהעבודה שלך, אם זה בכנות, רק גורם לאנשים לרצות להיות אתך בקשר.

ושלישית, תהיה קשוב לשיחות סביבך ולאנשים מולך. אם מישהו מתעניין בתחום – דבר איתו. אתה לא יכול לדעת מה יצא בסוף. שוב, אל תדחף את עצמך למי שלא מעוניין לשמוע, אבל תהיה קשוב למי שכן ותפוס בקצה החוט גם כשהוא קטן, לא צריך לחכות שישזרו ממנו חבל כדי שתסכים להחזיק בקצה.

הסך הכל של התובנה הזו היא – צירוף מקרים, מזל וכל אלו הם דברים שקורים בנסיבות מסוימות. אם תשחזר את הנסיבות שוב ושוב – הם יקרו שוב ושוב. נכון, לא בכל פעם. אבל מספיק פעמים כדי שזה יהיה כדאי.

בהצלחה לכולנו!

יהושע

וכרגיל – מוזמנים להגיב ולשתף…

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן