להגדיל מכירות לפני פסח – שלשה סיפורים

ערב פסח הוא התמודדות עבור כל בעלי העסקים. גם אלו שפסח הוא ה-עונה שלהם, וחושבים איך אפשר למקסם את המכירות בערב החג, וגם אלו שפסח הוא ההיפך, הזמן שבו לאף אחד אין זמן לפגוש אותם, וחושבים איך אפשר להציל משהו. אבל כל התמודדות מזמינה גם יצירתיות, ומדי שנה אני אוסף סיפור אחד או שניים מבעל עסק שהצליח למצוא דרך מעניינת להגדיל מכירות גם בעונה הזו. לכבודכם, אספתי כאן שלשה סיפורים קצרים משלשה תחומים שונים, שהמכנה המשותף שלהם הוא – איך להגדיל מכירות בערב פסח. בבקשה: 

הסיפור הראשון – נרות על מצע של נייר

כשאתם מסתובבים בסופר לקניות של ערב פסח, איך אתם בוחרים מה לקנות? מי שמסודר – יש לו רשימה מלאה. אבל רוב האנשים פשוט עוברים בין המדפים, ובודקים מה הם צריכים. אבל לא בין כל המדפים אתם עוברים. יש את המדפים עם החמץ – לשם לא נכנסים עם העגלה של פסח. ויש את המדפים של פסח. איך אתם מבדילים? כמובן, לפי הניירות הלבנים שעוטפים את המדפים, מתחת לסחורה. שנה אחת, סיפר לי מנהל של אחד מסניפי רשתות המזון, עשיתי ניסיון. לקחתי את כל הנרות מן המדפים, הורדתי אותם, עטפתי את המדפים בנייר לבן – והחזרתי חזרה. הלא הנרות אותם נרות, לפסח ולכל השנה. ומה הייתה התוצאה? לא תאמין. באמת לא האמנתי. הסניף מכר באותה השנה נרות בכמות כפולה פי שלשה! מהרגיל. חשבתי, הוסיף אותו מנהל, שבתקופה שאחרי כן ירדו המכירות, כי אנשים קנו "סטוק". אבל לא ולא. המכירות אחרי כן היו רגילות. רק לפסח קנו פי שלשה. הכל בגלל מצע של נייר לבן. וכרגיל, מה לגביכם? מה בעסק שלכם יכול "לצבוע" את המוצרים בצבע של פסח?

הסיפור השני – הגדה אלבומית

בעלים של חנות צילום חיפש דרך להגדיל את המכירות בערב פסח. למי יש ראש לצילומים? בחול המועד אני מניח שכבר מצלמים, ובאים אחרי פסח. אבל מה יקנו לפני פסח? חשב, ומצא. יש לו בחנות אלבומים דיגיטליים. הלך בעל החנות והכין הגדה של פסח, ובתוכה מקום לתמונות בני המשפחה – הילדים, הנכדים וכדו'. לזה כבר היה קהל: נוסעים לליל הסדר? הביאו אתכם מתנה לסבא וסבתא הגדה עם תמונות של הילדים / הביאו לנכדים מתנה הגדה עם תמונות ייחודיות שלכם, וכדומה.  הנה עוד דוגמה ל"צבע" של פסח למוצר שהוא לא קשור. ומה אצלכם? מה אתם יכולים להפוך למוצר פסחי?

הסיפור השלישי – צ'ק ליסט של כלים

בעלים של חנות כלים התייעץ איתי, כיצד להגדיל את המכירות לקראת פסח. אתה הרי לא רוצה "לדחוף" לאנשים כלים שהם לא צריכים, אמרתי לו. אז מה אתה כן רוצה? ודאי, הוא ענה. אבל אתה יודע איך זה, אנשים באים לקנות כלי אחד – ושוכחים עוד שניים. את הכלים של פסח מוציאים רק ברגע האחרון, ואז נזכרים שחסר זה וחסר זה, ואז כבר לא יסעו עד אלי כדי לקנות. יקנו בשכונה או במקום הקרוב ביותר. לזה יש פתרון פשוט, אמרתי. תכין רשימת תיוג [צ'ק ליסט בלעז], שבה תהיה רשימה של כל הכלים שיש לך למכור לפסח, מסודרים לפי מחלקות. חלק את הרשימה הזו לכל מי שנכנס בדלת, ותגיד לו: האם לא שכחת כלום? תתקשר לאשתך כעת ותשאל. עם הרשימה ביד, זה יהיה הרבה יותר קל עבורו. עוד אין לי את הנתונים של אותה חנות, אבל בחנויות אחרות שנקטו בצעדים דומים, המכירות עלו בצורה משמעותית. ושוב – איך אתם יכולים לוודא שהלקוחות שלכם מיצו את הקניות אצלכם ולא יבצעו חלק במקום אחר?

פסח כשר ושמח, ועד אז – בהצלחה במכירות!

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן