מצוין!

בע"ה

מה עושה את ההבדל בין מישהו מצוין, לסתם אחד? האם יש משהו שיכול לגרום לי, לך, לכל אחד – להפוך למצוין? מלקולם גלדוול, עיתונאי קנדי, עסק בשאלה הזו לא מעט וגם כתב עליה ספר בשם "מצויינים".

כמו שניתן לצפות, אין לשאלה הזו תשובה ברורה. אבל מסתבר שיש כמה וכמה מאפיינים שכן ניתן להצביע עליהם.אחד המאפיינים שעניין אותי במיוחד היה מאפיין שחזר על עצמו אצל כמה וכמה מאלו שבלטו בהצלחתם בתחומים שונים ומגוונים. אנשים כמו ביל גייטס, סטיב ג'ובס ועוד מעולם ההי-טק, אבל גם מצליחנים מעולם המוסיקה, וראשי משרדי עורכי דין מהגדולים בעולם [אגב, דווקא היהודים שבהם].

גלדוול קרא לזה: כלל עשרת אלפים השעות.

הוא בדק ומצא שרבים מאד מבין אלו שקנו להם שם גדול [וכסף גדול] עשו זאת אמנם מפני שהם היו בזמן הנכון ובמקום הנכון – אבל אחרי שהתאמנו במשך עשרת אלפים שעות על תחום העיסוק שלהם. כמות אימונים כזו גרמה להם להיות כל כך מומחים,  כך שכאשר ההזדמנות באה הם בלטו מעל כולם.

הכלל הזה "נתקע לי בראש", וסיפרתי עליו לבן שלי, בארוחת ערב משותפת. "אבל אבא", הוא אמר, "זה לא הגיוני. הרי כל מי שעובד כמה וכמה שנים באיזה שהוא מקצוע, צובר עשרת אלפים שעות של ניסיון. וכל אחד מהאנשים האלו גם נתקל מן הסתם בהזדמנויות במהלך החיים, ובכל זאת לא הופך למצוין. אז סימן שזה לא הסיפור, יש כאן משהו אחר".

שאלה טובה ללא ספק. לקחתי את השאלה איתי, וניסיתי להבין מה העניין. ואז נפל לי האסימון:

נכון. כל אחד שמתמיד במקצוע צובר עשרת אלפים שעות. אבל אלו שהצטיינו לא סתם צברו שעות. הם התאמנו. מה שעושה את ההבדל בין סתם לצבור שעות לבין עבודה שמובילה למצויינות – הוא התפיסה הזו בדיוק. האם אתה בא לעבודה, ועושה את המוטל עליך – או שאתה מנסה כל הזמן להשתפר?

פסגת ההצלחה שלך תגיע במקום שבו תחליט להפסיק לשפר את עצמך ולטפס הלאה. זה המקום שבו תישאר מכאן ואילך.

האם אנחנו מנסים כל פעם להשתפר יותר? האם אנחנו מנסים לחשוב איך ללכת קדימה?

התפיסה הזו כמובן לא זרה לנו. כל ספרי המוסר מדברים על זמן של חשבון נפש, מדי יום או שבוע, ולמעשה – זה חלק מהותי מהמושג "תשובה". אבל בדרך כלל ההמלצה הזו לחשבון נפש יומי נשארת בספרי המוסר ולא מבוצעת, לצערנו. כמו בהרבה מקרים, גם כאן ייתכן שדווקא הזווית העסקית  תפתח לנו את היכולת לקחת אלינו את ההתנהלות הרצויה, וכן לנסות להשתפר כל הזמן. בעסק בפרט ובחיינו בכלל.

אמת, לא ניתן לצפות שכל אחד יהפוך למצוין ברמה עולמית. אבל כל עוד נמשיך להתאמן ולא רק לבצע, כל עוד ננסה להפוך כל התנסות עסקית להזדמנות לשיפור ולחשיבה על מה שאנו עושים – אז נתקרב יותר ויותר להיות מצויינים, כמו שאנחנו מן הסתם רוצים להיות.

בהצלחה רבה!

יהושע

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן