תמיד יש מה לעשות ואיך ליזום

לכל אחד יש בעסק זמנים שהטלפון לא מצלצל. לפעמים זה בגלל עונות [קיץ, חגים], לפעמים בגלל מצב כללי חריג [מלחמה למשל], ולפעמים זה בגלל שלא עשינו מספיק עבודת שיווק לפני כן, ואנשים פשוט לא מתקשרים.

האם זו גזרת שמים שצריך לקבל בדומיה – או שיש מה לעשות?

התשובה היא שבוודאי שיש מה לעשות, והרבה מאד.

לא להוציא כסף בבהלה!

אבל קודם כל, מה אני לא ממליץ לעשות: לא להוציא סכומי כסף גדולים כשאין לך. לאנשים רבים נדמה שאם הם לא ישקיעו עשרות אלפי שקלים הם לא יוכלו להתקדם. כמעט תמיד זה לא נכון. יש הרבה מאד מה לעשות בעסק, בכל עסק, גם בלי להשקיע סכומי עתק שאין לך.

אבל כדי שאפשר יהיה לעשות זאת, צריך שני דברים:

א.      להיות בגישה הנכונה.

ב.      לדעת איך עושים את זה.

 נתחיל עם הגישה.

מאיפה מסתכלים על הסיפור הזה?

הנטייה הראשונה שלנו כשאנחנו נמצאים בתקופת שפל היא להיות בדיכאון, או לפחות במצב רוח לא מי יודע מה. והשינוי הראשון שאנחנו צריכים לעשות מתחיל בדיוק כאן – לא להיות עצובים.

אנחנו אנשים מאמינים, והאמונה הזו כוללת גם את האמונה בה' שכסיטואציה שאנחנו נמצאים בה כעת היא הסיטואציה הנכונה עבורנו כרגע, גם אם היא קשה, גם את האמונה בעצמנו שיש לנו את הכוחות להתקדם מכל מצב ולעשות ולקדם, וגם אם נטעה – נלמד מטעויות ובסופו של דבר נגיע, גם אמונה במה שאנחנו עושים – שבאמת יתן תועלת וערך לאנשים [כי אם לא אז מה אנחנו עושים כאן בכלל], וגם את האמונה באנשים סביבנו – הלקוחות, הסביבה הקרובה, כל מי שנפגוש בדרך, שכולם יכולים להיות שליחים טובים עבורנו למצוא את אותם אנשים שאכן ישמחו להיות לקוחות.

אחרי שהרמנו קצת את המורל ונזכרנו קצת בתמונה הגדולה, באמונה שלנו, זה הזמן לרדת חזרה לפרטים ולהיות מעשיים.

שלשה כלים להתנעה מהירה של העסק

  1. חפשו צעדים קטנים! – אל תנסו להרים פרויקטים ענקיים שלוקחים הרבה זמן התארגנות, עולים הרבה כסף, ולפעמים גם נכשלים בסוף… חפשו את הצעדים הקטנים, עוד טלפון ועוד פגישה, עוד מייל ועוד פגישת שיתוף פעולה, שגם הם חלק יכשלו וחלק יצליחו, אבל כשהכשלונות בקטן זה לא נורא ונצחונות, גם קטנים, מניעים את העסק קדימה. אז כדאי לייצר נצחנות כאלו מהר, ולא לחכות למכה הגדולה. בפרט לא כשהעסק תקוע.
  2. חפשו את המטבע מתחת לפנס – כן, דווקא שם הרבה פעמים הוא הלך לאיבוד. למשל, כמעט לכל עסק יש לקוחות שעבדו איתו בעבר, וכמעט בכל עסק יתכן שהם צריכים שירות נוסף. פניה חוזרת אליהם, לפעמים בצירוף הצעה של מבצע, ולפעמים סתם בתור שאלה בשלומם ואם הם צריכים משהו כעת יכולה להניב לא מעט תוצאות. ומה עם עסקים שבהם הלקוחות לא חוזרים כל כך מהר? אז אפשר פשוט לבקש מהם הפניות. ותתפלאו, לא פעם גם כאלו שחשבתם שלא יצטרכו אתכם עוד עשרים שנה, מסתבר שכן צריכים. ויש מעגלים נוספים של אנשים שהיו אתכם בקשר, שגם איתם אפשר לדבר – החל ממתעניינים שלא קנו וכלה במעגל המכירים שלכם.
  3. תעתיקו! הכי טוב להעתיק מעצמכם, אפשר גם מאחרים. מה זה להעתיק מעצמכם?  שאלו את עצמכם: מה כבר עבד לי פעם, שאני יכול לעשות שנית? מה עבד למישהו אחר, שאולי יעבוד גם אצלי? בדרך כלל כשעושים משהו פעם שניה יותר קל.

במשפט אחד, בזמנים של קושי וירידה אנחנו לא מחפשים להיות "שמשון הגיבור". ההיפך, אנחנו מחפשים את הדברים הקלים שיכולים להניע מחדש את הגלגל – לכיוון החיובי.

אז מתחילים מהגישה שלנו, של קבלת המצב כפי שהוא, ואמונה שאפשר להתקדם – וממשיכים להתקדמות מעשית בצעדים קטנים, בדברים פשוטים שכבר יש לנו. אחרי שנתניע מחדש – אל תדאגו, כבר יהיה הרבה מאד מה לעשות.

בהצלחה!

נ.ב – בסדנת זינוק בעליה אנחנו מלמדים לעשות בדיוק את הדברים האלו, וגם עוד כמה וכמה… אם יש לכם עניין בהגדלת מעגל הלקוחות, בקבלת כלים פרקטיים מעולים, בגישה חדשה לעסק ולעשיה -מוזמנים לשלוח לנו פניה, ובימים הקרובים נפרסם את כל הפרטים על הסדנה. אתם תהיו הראשונים לקבל אותם. להתראות!!

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!