שנה טובה – איך, מתי, למה וכמה?

בע"ה

כולנו מוצפים בברכות שנה טובה מכל גוף עסקי או אחר שהיינו קשורים אליו איכשהו בעבר. בדרך כלל אנחנו אפילו לא טורחים לפתוח או לקרוא. אז למה בכלל לשלוח? ואם כבר שולחים – איך לעשות את זה הכי נכון שאפשר?

ברכת שנה טובה היא מנהג יפה לכל הדעות. קצת אכפתיות אחד מהשני, קצת הבעת רצון טוב, ותחושה של שותפות ביחד בחגיגה הזו של השנה החדשה – חגיגה יהודית למהדרין (הרי הגויים חוגגים שנה במועד אחר בכלל).

אבל כשהוא הופך להיות ממוסחר, כשההרגשה היא שבעצם אין כאן חשיבה על השני אלא בעיקר הזדמנות לקידום מכירות – זה נותן תחושה של זילות לכל העסק. ובשבילי, כשאני רואה כזו שנה טובה שבלונית – זה גם נותן תחושה של החמצה. החמצה של הזדמנות לקשר אחר, בריא יותר, עם הלקוחות שלנו.

הזדמנות לקשר

שנה טוב היא קודם כל זה – הזדמנות לקשר עם הלקוחות.

רובנו בכלל לא מעוניינים בקשר כזה. "אל תעירו ואל תעוררו"… אם הלקוח לא מתקשר, סימן שהוא מרוצה. זו כמובן גישה לא בריאה ולא נכונה. ההיפך הוא הנכון: אם אנחנו מעוניינים למלא תפקיד משמעותי בחיי הלקוחות שלנו; מעוניינים לעזור להם במידת האפשר – אנחנו צריכים להיות נוכחים שם, אצלם בתודעה. ולהיות נוכח פירושו לתקשר. לשמוע, לדבר, להיות בקשר כמה שיותר.

אבל, לא מספיק להיות נוכחים. אתם יודעים איך קוראים למי שנוכח בחיינו יותר מדי בלי שנרצה זאת? נכון, נודניק.

לכן חשוב גם שאופי הנוכחות שלנו יהיה מתאים ללקוחות, ויוסיף להם משהו. לא לחשוב רק על עצמנו, איזה תפקיד חשוב נכון לנו בחייהם, אלא לחשוב עליהם – מה אנחנו יכולים באמת לעשות עבורם.

כל אלו הן מילים יפות, אבל איך כל זה קשור לברכת שנה טובה?

תטביעו חותם אישי

אם תשלחו ברכת שנה טובה שבלונית, שכל מטרתה להראות ללקוח שאתם קיימים – רוב הסיכויים שאכן, הוא לא יפתח אותה.

אבל אם תחשבו עוד כמה דקות, ותנסו לחשוב – באיזה הקשר הלקוח שלי מכיר אותי? איך הוא חושב עלי?

ובתוך ההקשר הזה, איזה איחול הייתי רוצה לאחל לו – איזו התפתחות אישית או עסקית או אחרת אני יכול לדמיין עבורו, כזו שאני אולי  עושה למענה גם במשך השנה? משהו שהוא ישמח שמאחלים לו, שישמח לאחל לעצמו, ושיתחבר עם עולם התוכן הכללי שאליו אני שייך?

אם נשלח לו משהו כזה – הסיכוי שהוא יהנה ממנו גדול הרבה יותר. כי באמת חשבנו עליו, ובאמת חשבנו על איך אנחנו משתלבים איתו באופן כנה ואמיתי.

וכדי שהוא יפתח…

ועדיין – התוכן לבד לא מספיק. זה לא הנושא העיקרי כאן, ובכל זאת, כמה כללים קצרים למשלוח מייל שיש יותר סיכוי שיקראו:

א. הכותרת – מיועדת כדי שיפתחו את המייל. עדיף שתהיה קשורה לנושא, אבל ממש לא הכרחי

ב. שלבו סיפור! או פתגם, או משהו מעניין. אל תכתבו יבש.

ג. דברו לעניין, כותרות ברורות, פסקאות לא ארוכות מדי.

ואחרון חביב – למי שלא הצליח

ובכל זאת: מי שקשה לו, שלא מצא מה לשלוח, שלא יודע איך – שלח בכל זאת!

מה שלא תעשה, תמיד עדיף על לא לעשות…

אז אחל ללקוחות שלך שנה טובה.

אם תצליח – זה יהיה "וואו",

ואם לא – אז תהיה רק שנה טובה…

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה,

שנזכה לנהל מערכת יחסים מתוקנת עם הלקוחות שלנו ועם כל הסביבה,

ולשלב את העשיה העסקית שלנו בכל העשיה הברוכה – המשפחתית, הקהילתית והציבורית,

ואת כל אלו לשלב בקשר עם ה' לאורך כל השנה,

כל אחד ומקומו.

שנה טובה!

יהושע הס

 

דילוג לתוכן