יש לכם בעיות של גביה מלקוחות?
סיכוי טוב שאתם לא עובדים לפי אחד הכללים הבאים, או יותר.
אז קבלו שבעה כללי זהב שיהפכו את הגביה מלקוחות לקלה הרבה יותר:
- תגדירו את הכללים מראש, רצוי בכתב. זה מקל מאד את הדיון אחר כך. אל תתפתו להגיד "נסגור כבר בסוף, יהיה בסדר…" לא תמיד יהיה בסדר.
- תבקשו את הכסף בזמן. אל תחכו – זה לא יעשה את זה קל יותר. להיפך. כשמבקשים בזמן יותר קל ללקוח לשלם, הוא ציפה לזה. אם תחכו – הוא כבר עבר הלאה.
- הכירו את הכללים. למשל, כשאתם עובדים עם משרד ממשלתי או עיריה – יש להם כללי דיווח וכללי תשלום. אם תדעו אותם מראש ותדאגו לעמוד בהם תחסכו הרבה עגמת נפש.
- תדאגו שללקוח שלכם יהיה קל לשלם לכם. השתמשו בכל אמצעי התשלום שיקלו עליו – אשראי, צ'ק, העברה, ביט.
- כשאפשר, קחו אמצעי תשלום מראש. גם זה יחסוך הרבה מאד תקלות.
- מוטב מאוחר מאשר עוד יותר מאוחר. כשצריך, קחו צ'ק דחוי – אבל מראש! שיהיה אצלכם ביד.
- והכי חשוב: לא רוצים לריב? תהיו עקביים. בקשו שוב ושוב, בנעימות אבל בעקביות.
אם תפעלו לפי הכללים האלו בעיות הגביה שלכם יצטמצמו פלאים.
באחריות!!
וכרגיל – שיהיה המון בהצלחה,