עוד על פרסום בעלויות נמוכות – "המבשר" מאמר מס' 7

בפעם הקודמת דיברנו על הגדלת מכירות בלי להגדיל תקציב פרסום, בעזרת מעקב הלקוחות. הפעם נדבר על דרכים נוספות לעשות זאת, בעלויות נמוכות.

אחד הלקוחות שלי עורך סדנאות קונדיטוריה. הוא פנה אלי לפני כשנה וחצי בבקשה לסייע לו לגדול. הוא היה מתוסכל מכך שמצד אחד ההצלחה המקצועית היתה גדולה, הלקוחות היו מרוצים מאד, ומצד שני לא היו מספיק סדנאות. חיפשנו אפיקים שיהיו גם יותר יעילים וגם פחות יקרים מהפרסום הקלאסי.

הצגתי לו שאלה אחת: האם אתה מחלק מתכונים מודפסים בסדנאות שלך? כן, בודאי, מה השאלה. ומה מודפס בצד השני של המתכון? שום דבר, הוא ענה. אם כך, אמרתי לו, החל מהסדנה הקרובה אתה מדפיס את המתכונים שלך בהדפסה דו-צדדית. בצד אחד המתכון, בצד שני מידע על הזמנת סדנאות, עם הנעה לפעולה. אם אנשים אכן נהנים מהסדנה, הם יעבירו את המתכון הלאה, ואיתו גם את המידע על הסדנה.

שטח פרסום הוא כמו נדל"ן. לא משאירים סתם מקום ריק. ואם אתה יודע לזהות הזדמנויות – תוכל להרוויח הרבה מאד. גב של מתכון הוא רק דוגמא אחת. זה יכול להיות לוח המודעות של בית הכנסת, המכולת או המתנ"ס, זה יכול להיות כרטיס עם מידע שימושי שיש לו כמובן גם צד שני, עלון מידע שאתה מחלק ללקוחותיך או כל שטח פרסומי אחר. בכלל זה גם מודעות בתשלום, אבל בתשלום נמוך. מה שחשוב הוא שהמידע מגיע למקום בו מרוכזים לקוחות רבים שלך, ולא סתם מונח ברשות הרבים ללא קשר. דף מידע של הקהילה שלך יכול להיות דוגמא טובה, במיוחד אם מי שמפרסם בו הם רק חברי הקהילה – כך אתה זוכה ליותר אמון. פניה לרשת הקשרים שלך, או של המשפחה הקרובה. ברשת קשרים כזו אפשר למצוא קשרים מפתיעים מאד אם בוחנים אותה בעין מתאימה. כל אחד יכול למצוא את המקום המתאים עבורו לפרסום.

נקודה חשובה – צריך להתאים את המדיה למסר, כלומר את מקום הפרסום למוצר שאתה מפרסם או לאווירה שאתה רוצה ליצור. למשל, שני לקוחות סיפרו לי שניסו לפרסם בעלון מסויים שמופץ לציבור החרדי. אחד מהם סיפר שקיבל משם לקוחות מדי חודש בחדשו, והשני סיפר שלא קיבל משם כמעט לקוחות בכלל. מה שאומר שלא אמצעי הפרסום הוא הקובע אלא ההתאמה שלו למוצר.

כדאי לסיים את הסיפר על סדנאות הקונדיטוריה. בפועל, לקח מספר חדשים עד שהוטמע הנוהל החדש. אבל אחרי פחות משנה, גם חלה עליה משמעותית בכמות הסדנאות הנמכרות, ועוד יותר חשוב, רוב הסדנאות שמגיעות – מגיעות מגב המתכונים שהוא מחלק בסדנאות הקודמות…

אז איזה ערוץ זול, זמין ושמגיע ללקוחות שלכם אתם יכולים למצוא אצלכם בעסק?

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן