סוד כוחו של קמפיין ההתרמה – בסוף מחכה גם מתנה [וגם קמפיין…]!

למה זה עובד? למה זה מעצבן? האם אפשר שזה לא יהיה מעצבן? ומה אפשר לקחת מזה לעסק שלנו? וקצת על הצ'רידי הספציפי שלי…

מה זה צ'רידי / קמפיין התרמה וכו' – כבר לא צריך להסביר לאף אחד. למה זה עובד, איך לענ"ד זה יוכל להמשיך גם הלאה, ומה אפשר ללמוד מזה – על זה עוד יש לנו מה לדבר.

איך זה עובד?

לפני שנים ניהלתי מוסד חינוכי, שמי שעמד בראשו הצליח להפתיע כל פעם מחדש בתרומות שגייס. הייתי סקרן, ושאלתי אותו: איך? מה הסוד?

הוא חייך, וכמו יהודי טוב השיב לי בשאלה: מה אתה אומר, לאיזה מטרה אנשים מוכנים לתרום הכי הרבה?

ניסיתי לנחש – תורה, רפואה, ילדים, אבל הוא השיב בשלילה על כל מה שאמרתי. לבסוף השיב בעצמו:

אנשים לא תורמים למטרה. הם תורמים – למי שיושב בשולחן מולם.

את הסוד הזה לקחו אנשי הקמפיינים והפכו לסוד ההצלחה של כל הקמפיינים כולם. אמור לי כמה אנשים נמצאים אתך בקשר, לכמה אנשים אכפת ממך, כמה מהם יירתמו למשימה כשתבקש – ואומר לך כמה מליונים אתה צריך לשים כיעד לגיוס.

על ידי הפיכת ההתרמה למשהו אישי, כל אחד ומעגלו הקרוב, הצליחו גם להפוך את כמעט כל אחד ואחד למתרים פוטנציאלי, ועל ידי כך להגיע לסכומים דמיוניים במגוון דמיוני של מטרות ומוסדות.

שיווק מפה לאוזן

מזה שנים שאני מרצה במקומות שונים בארץ, נראה לי שהרציתי בלמעלה ממאה מקומות, ואני מספר על כוחו של השיווק מפה לאוזן. באמצעות המעגלים הקרובים אליך, אני טוען, ניתן להגיע להיקפים שלא חלמת עליהם. כמעט תמיד אנשים מרימים גבה. קשה להאמין. הרי אלו שאני מכיר – כבר פניתי לכולם. אז מה עוד הפוטנציאל?

בא הקמפיין ומוכיח: פוטנציאל בלתי נדלה, לאין ערוך יותר מאמצעים שיווקיים אחרים. הרי עד הקמפיינים ניסו כולם לגייס כסף בדרכים המוכרות. בא הקמפיין והנגיש סכומי כסף גדולים כמעט לכל קהילה.

לא באותה מידה אבל כן באותו הגיון – השיווק מפה לאוזן מנגיש קהלים שלא שיערנו, לעסק שיודע להפעיל אותו היטב. הנקודה היא – הדרך שבה רותמים את המעגלים שסביבנו לעזור. בקמפיין זה בדרך כלל רתימה דרך חסד, או תורה, או רעיון משותף.

בעסק זה קצת יותר מורכב, ואני גם לא מצפה שהקהל יירתם באותו אופן למטרה עסקית. אבל בסופו של דבר, העקרון אותו עקרון: אני מבקש ממך תרומה כי אני מאמין שגם אתה מרוויח מלתת כסף למטרה טובה. גם אתה מרגיש ככה, ולכן אתה תורם. וגם בעסק: אם אני מציע לך "להפיץ את הבשורה" כי זה יועיל למי שיקבל אותה – אתה תעשה זאת בשמחה. אם אתה תרגיש שזה לא בעל ערך – לא תעביר הלאה.

אם אני עושה פעילויות מעניינות, נותן ערך ללקוחות, נותן חוויה ייחודית, כל עסק ומה שמתאים לו – הקהל שלי יפיץ את הבשורה, מעגל המתעניינים שלי יגדל, ואיתו גם מעגל הלקוחות והלקוחות החוזרים.

יעדים מוגדרים, בונוס הכפלה וזמן מוגבל

המאפיינים הנוספים של הקמפיינים לקוחים ישירות מתוך כללי המכירה של "ההצעה שאי אפשר לסרב לה". מי שמכיר מכיר, מי שלא – מוזמן להצטרף לסדנה שלנו

קביעת יעד עם תאריך, הגבלה של זמן, וייצור תחושה שאם תעשה משהו עכשיו הוא יהיה שווה הרבה יותר מאשר אם תעשה אותו אחר כך – מייצרים המון תוצאות. אפשר להרחיב בזה, אבל כאן נסתפק בזה.

אליה וקוץ בה

אני לא יכול שלא להתייחס לתחושות השליליות המלוות לא מעט קמפיינים כאלו. התחושה שמישהו מנסה להתרים אותך על כרחך, וחוסר הנעימות הכרוכה בדבר גם למתרים וגם לתורם. זה הלא בדיוק מה שאנחנו מרגישים הרבה פעמים כשאנחנו רוצים לבקש הפניה או המלצה מלקוח: לא נעים לנו, אנחנו מרגישים כמו שנוררים.

אז מה האמת? לעבוד כמו בקמפיין? לא מתאים. מילא לבלוע את הבושה למען מטרה של חסד או תורה, אבל בשביל העסק שלי?

האמת היא שאני לא יודע להגיד מה האמת. מה שאני כן יודע להגיד זה מה נראה לי מתאים, ניתן ליישום, בר קיימא – וגם נעים לבריות ולעצמי. וכמו הרבה דברים בחיים, זה נכון בעיניי גם בקמפיין וגם בעסק וגם בחיים בכלל.

מה שנראה לי הכי מתאים, ומאפשר את הפניה הזו באופן רחב בהרבה, זה לא לתבוע, ובקושי לבקש, אולי יותר – להציע.

להציע

אם יש לי משהו טוב ביד, אז למה שלא תיקח? ואם אתה חושב שהוא לא כל כך טוב – אז אין הכי נמי, אל תיקח. אתה זה שמחליט. ואם זה כך – הרבה יותר קל לי להציע. אמנם לאנשים קשה לשמוע "לא", אבל אם לא ניקח את זה אישי ונבין שיש כאן משהו טוב על השולחן אז מי שירצה יקח ובשמחה.

למה אני לא יודע אם זו האמת? כי "האמת" זו מילה קצת גדולה בשבילי. יש אנשים שעובדים אחרת, יש גופים שעובדים אחרת, וכבודם במקומם מונח. לי מספיק להבין מה עובד בשבילי, ומה נכון לי. ועם זה להתקדם כמה שאפשר.

אז מה למעשה?

למעשה, זה להבין שיש המון כח לפה לאוזן, וסביר שכל הלקוחות שלי נמצאים במעגלים שאפשר להגיע אליהם דרך פה לאוזן – "שלשה מעגלי ההשפעה", שזה אומר חבר, וחבר של חבר, וחבר של חבר של חבר – שלשת אלו הם עוד מעגלים רלוונטיים שאני יכול להפעיל בהם את השיווק מפה לאוזן.

למעשה, זה לחשוב מה הדבר הטוב שאני יכול להציע לאנשים, שישמחו לקבל, ואותו להציע – בלי לחץ. להשקיע בטיוב של המוצר ושל ההסברה שלי, ולא בלחץ על השני שיקנה כבר.

ולמעשה, זה לדעת שיש מסביבי מה שאני צריך כדי להצליח, ואני צריך רק לדייק את מה שאני עושה כדי שזה יעבוד וכדי שאני אוכל להמשיך לעשות את זה.

אלו עקרונות הצ'רידי, שאנשי הקמפיינים למדו לבסס בצורה מדהימה, והם יעבדו גם בשבילנו. אלו גם העקרונות שאני מלמד את בעלי העסקים שמצטרפים אלי לליווי, או לסדנה.

אהבתם? יש לי הצעה בשבילכם:

כשפתחתי את העסק,  כתבתי למו"ר הרב יצחק גינזבורג וסיפרתי לו על מה שאני עושה ומה אני רוצה לעשות בעסק.

בתגובה, קיבלתי ממנו את המשפט הבא:

המוטו שלך בעסק יהיה שעסקים עושים עם חברים, ושכל ישראל חברים!

מי שהיה בהרצאה שלי שמע את המשפטים האלו, וגם הסבר מפורט למה זה כך ואיך לעשות זאת נכון. אבל העיקר הוא, שאת הגישה הזו, של עסקים באופן אנושי, מקצועי, מאמין – קיבלתי ממנו. והגישה הזו פתחה צוהר להתנהלות חדשה ומשמחת למאות עסקים בשנים האחרונות.

אם גם את/ה מרגישים שהגישה הזו תורמת לכם – אשמח מאד אם תשתתפו בקמפיין להפצת תורתו של הרב גינזבורג.

מעבר להשלכות על העבודה בעסק, תורתו של הרב רחבה בצורה כמעט בלתי נתפסת – חסידות, תורה ומדע, פסיכולוגיה על פי חסידות, מאות ניגונים שהרב הלחין, הרבה חידושים על איך שהתורה צריכה לנהל את המציאות בכל הרבדים שלה – דוגמה קטנה היא מה שאנחנו מדברים עליו כאן בעסק שלנו.

מתאים לכם לתרום? אשמח מאד כמובן. לא מתאים לכם? גם אשמח, שאפשר לייצר שיח נעים גם סביב התרמה, בלי לחץ.

אפשר לתרום בקישור הזה, או בטלפון:  1-700-700-966

החלטתם שמתאים לכם להיות שותפים? אני רוצה לתת לכם מתנה.

אם הדרך הזו מדברת אליכם, אז אני רוצה לתת לכם עוד נדבך בדרך:

הדרכה מיוחדת על איך בונים רשת קשרים איכותית, שתקפיץ את העסק שלכם קדימה.

מי שמתחבר לתכנים שקראתם – ימצא בהדרכה הזו דרך מאירת עיניים שתאפשר לו למנף את כל נושא השיווק מפה לאוזן והרבה מעבר לזה ברמות גבוהות מאד, וכרגיל – באמצעים פשוטים מאד.

ההדרכה הזו היא הדרכה סגורה, שמקבלים רק משתתפים בתכניות סגורות ובתשלום. לכבוד ההתרמה אני מציע אותה לכל מי שיחליט לתרום 100 ₪ ומעלה לקמפיין.

הקמפיין, וגם המתנה, בתוקף רק עד מחר בערב!

ההדרכה תתקיים ביום שלישי הקרוב בשעה 21:00, בוובינר אצלכם במחשב –

הקלטה תישלח לכל התורמים. הכניסה להדרכה – רק למי שיצטרף לקמפיין עד מחר בערב.

איך מוודאים שמצרפים אתכם? או תורמים בקישור, או בטלפון 1-700-700-966– ומבקשים לתרום דרך יהושע הס. אחרת לא אדע שהצטרפתם.

בהצלחה רבה לכולנו!!

דילוג לתוכן