לפתור בעיות במהירות וביעילות

בע"ה

יש לי תרגיל קצר בשבילכם. זה יקח בין 2 דקות לרבע שעה – תלוי כמה תרצו להשקיע, וכמה מורכבת הבעיה.

לפני שנתחיל, עיצרו לרגע, קחו דף ועט, וחיזרו לכאן.

חזרתם? יופי. כעת לתרגיל.

שלב א': חישבו על בעיה כלשהי שמטרידה אתכם כעת, ורישמו אותה על הדף. 

לא משנה אם היא קטנה או גדולה, קחו אחת שדורשת טיפול ובוערת לכם.

[לדוגמה: יש לי עובד שמאחר כל הזמן, והוא עובד בבתים של לקוחות

כך שאני לא יכול לפקח עליו בזמן אמת, אלא רק לקבל את התלונות אחרי כן].

 

שלב ב': כיתבו על הדף במשפט אחד מהי המטרה שלכם. מה אתם רוצים לעשות בעניין? 

[כמו: לפתור את/ לתאם עם / להשיג את הסכמתו של/ למכור / לבחור בין  וכדו'.

בדוגמה שלנו: לגרום לעובד להפסיק לאחר, ולקבוע איתו מנגנון בקרה שיאפשר לי לדעת בזמן אמת מה קורה]

 

שלב ג': כיתבו על הדף מה צריך לקרות כדי שהתוצאה תושג. 

[בדוגמה שלנו זה יכול להיות:

  1. לתעד כמה מקרים של איחורים, לפי תלונות של לקוחות, עם פרטים קונקרטיים;
  2. לשוחח עם העובד על התופעה, תוך שימוש במקרים הקונקרטיים כדי לוודא שהדיון יהיה ענייני;
  3. להבין איתו ביחד מה גורם לו לאחר, איך הוא מתכוון לפתור את הבעיה, ולאיזו עזרה הוא זקוק מאיתנו;
  4. לקבוע איתו במשותף מנגנון של בקרה – למשל, טלפון או הודעה ברגע שהוא מגיע לבית הלקוח, או דו"ח שבועי על שעות ההגעה שלו, ואולי גם מנגנון של צ'ופרים וקנסות לעידוד ההגעה בזמן;
  5. לקבוע ביומן פגישה בעוד חודש לבדוק את התוצאות של התהליך].

שלב ד': כיתבו על הדף, לפי השלב הקודם, מה הפעולה הבאה שצריך לעשות, ומתי תעשו אותה?

[למשל: לפנות למזכירה ולבקש את רשימת ביקורי הלקוחות האחרונים של העובד,
כדי שאפשר יהיה לרכז את האיחורים הקונקרטיים.
זה יקרה בעוד שעה כשהיא תגיע, ואני שם לעצמי כעת תזכורת בולטת לעשות זאת].

 

מה אתם אומרים? עזר?

רק אם עשיתם את התרגיל ולא הסתפקתם בלקרוא אותו, כמובן.

לי התרגיל הזה עזר ועוזר כמעט באופן יומיומי.

 

[אגב – מי שרוצה להעמיק יותר בעקרונות שעליהם מבוסס התרגיל הזה

יכול למצוא אותם בספר "לגרום לדברים לקרות", מאת דיוויד אלן, בעברית בהוצאת כינרת.

אחד מספרי הניהול היותר טובים שקראתי].

 

שיהיה בהצלחה,

וקדימה – איזו בעיה תפתרו היום?

 

להתראות,

יהושע

מי עוד יכול לקבל תועלת מהתרגיל הזה?
העבירו לו כעת את המייל, והמליצו לו להצטרף למקבלי הטיפים!
הוא יוכל לעשות זאת כאן בקישורבאמצעות תיבת ההרשמה,
ולמי שחסום – באמצעות שליחת מייל אלי.

לתיאום פגישה על העסק שלכם –
שילחו מייל חוזר, ונחזור אליכם בהקדם!

 

 

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן