למה עסק אחד מצליח, וממול כל הזמן סוגרים? – "המבשר" מאמר מס' 15

יש לי ידיד, שעבד עד לאחרונה במתחם הבורסה ברמת גן. בוקר אחד הצטרפתי אליו לנסיעה אל מקום העבודה שלו. בתוך השיחה שהתפתחה בדרך, הוא פנה אלי בשאלה מפתיעה: אתה הרי יועץ עסקי? אז יש לי שאלה, נראה אם תדע לענות. באזור מתחם הבורסה יש הרבה עסקים של מזון מוכן – כמו שמתאים למרכז תעסוקה גדול כל כך. שמתי לב, שיש כמה עסקים שמצליחים לאורך זמן, ולידם יש עסקים שכל הזמן נסגרים ונפתחים, כל פעם עם בעלים אחר. מה סוד הקסם שמבדיל את העסקים המצליחים מהאחרים?

לא ידעתי מה להשיב לו. מן הסתם יש הרבה סיבות – ניסיתי לומר. אבל הוא סירב לקבל את התשובה הזו. לא, הוא אמר. יש שם משהו שעושה את ההבדל. מאיפה אתה יודע? – פשוט מאד. בדקתי. הלכתי מאחד לשני ובדקתי, וגם שאלתי בעלי עסקים שמצליחים מה גורם להצלחה שלהם, ויש שם משהו, למעשה – שני דברים, שעושים את ההבדל. כעת אני כבר הייתי סקרן, ורציתי לשמוע ממנו במה בדיוק מדובר. לא בקלות הוא הסכים להחליף את המקומות – אחרי הכל הוא התכוון לאתגר אותי, אבל כאן אחסוך מכם את התהליך ואשתף ישר במסקנות, כמו שהוא סיפר לי אותן.

בהתחלה, הוא סיפר, חשבתי שזה המיקום. כאן יש מקום לאכול בפנים – ושם אכלו על שולחנות בחוץ, כאן יש אסתטיקה ושם לא, כאן יש צל ליד החנות בשעות המתאימות ושם לא. אבל מהר מאד ראיתי שזה לא עובד – יש גם עסקים מצליחים וגם נכשלים מכל הסוגים. אחר כך חשבתי שזה המחיר, אולי מצליח מי שזול ואולי דווקא מי שיקר. אבל גם זה התברר כקריטריון שלא מנבא את ההצלחה. מכאן עברתי לאיכות האוכל, אולי מי שיש לו אוכל יותר מוצלח. זה כבר מתקרב, אבל גם לא מדויק. בסופו של דבר, פשוט שאלתי את אחד מבעלי העסקים המצליחים מה סוד ההצלחה שלו, ואז הלכתי ובדקתי לאורך כל הדרך – והתשובה שלו התבררה כתשובה הכי טובה, שהתאימה לכל העסקים שראיתי.

מה שאמר אותו בעל עסק היה: אני עושה אוכל פשוט וטעים, ונותן שירות מכל הלב. וזה עושה את ההבדל. ואתה יודע מה, אמר ידידי, זה היה מאה אחוז נכון. אתה לא צריך לעשות אוכל גורמה, למרות שגם אם עשית אותו זה לא יזיק לך. אתה לא צריך תנאים חיצוניים טובים. אם האוכל שלך טעים, גם אם פשוט, ובעיקר – אם השירות הוא מכל הלב, שירות שמזמין לחזור אליך – אתה תצליח. ואם לא – כל הגימיקים שבעולם לא יעזרו. אבל מי שעשה אוכל טעים ולא נתן שירות, או מי שנתן שירות אבל האוכל לא היה טעים – זה לא עזר. צריך את שניהם.

האמת היא שלא בדקתי אף פעם אם הוא צודק או לא, לגבי עסקי המזון במתחם הבורסה. אבל אין לי ספק שהוא צודק באופן כללי, לגבי עסקים. אם מה שאתה מוכר יהיה פשוט וטוב, וגם תקפיד לתת שירות מכל הלב – הדרך להצלחה סלולה. אבל רק אחד מהשניים – לא יספיק. לפחות לא לטווח ארוך.

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן