בע"ה
היום אנחנו עם מנכ"ל עמותה. העמותה שלו גדלה והתפתחה, וכעת יש בה יותר מעשרה עובדים ועוד כמה מתנדבים. זו בשורה טובה, אבל המנכ"ל מרגיש שהעומס עליו גדול במיוחד.
למה? כשניתחנו את המצב, גילינו שהוא מעורב מדי בכל תחומי העשייה בעמותה. יש לו עובדים טובים מאוד, אבל אין מי שייקח אחריות בשום תחום כך שהוא יוכל לישון בשקט. התוצאה? הרבה דברים טובים פשוט לא קורים כי לא מגיעים אליהם, והרבה דברים שכן קורים לא מגיעים למיצוי. למשל, פרויקט יפה שאפשר היה להגדיל או למנף ליח"צ ותרומות – קורה, אבל בלי המינוף. המנכ"ל כבר מודע לכוחם של נהלים, והוא בונה אותם. זה אכן עזר לו להתקדם עד כאן. אבל כעת הוא צריך משהו נוסף: לא מספיק לייצר נהלים, הוא צריך לייצר גם מנהלים. מה זה אומר? הוא צריך לחלק את העשייה למחלקות, ולכל מחלקה למנות מנהל שייקח אחריות מלאה. כך, במקום לנהל עשרה עובדים שונים (ועוד כמה מתנדבים…), הוא ינהל שלושה או ארבעה מנהלי מחלקות – שהם ינהלו את כל היתר. זה דורש שינוי בנהלי העבודה, אבל בעיקר שינוי תודעתי – גם אצלו וגם אצל העובדים שיהפכו למנהלים. זה לא קורה ביום אחד, אבל כיוון שיש לו עובדים מתאימים, השינוי בהחלט יכול לקרות והוא יביא תועלת עצומה ומינוף לעבודת העמותה. מצאתם את עצמכם בסיפור הזה? תחשבו רגע, איפה אתם, בעסק או בעמותה, יכולים למנף את העבודה על ידי גידול מנהלים? ואם אתם רוצים עזרה לאבחן זאת או ליישם זאת – מוזמנים ליצור קשר. זה אחד מהפרויקטים שאנחנו הכי אוהבים לעשות עם לקוחות. מעוניינים? השיבו למייל זה עם שם, טלפון וכמה מילים על הארגון והאתגר, או שלחו הודעה ל-02-5828282. בואו נגלה יחד איך אפשר למנף את הארגון או העסק שלכם שני צעדים קדימה. |
|