האם גם אתם מרגישים לעיתים שהעומס משתלט על היום שלכם?
שאתם רצים ממטלה למטלה
אבל לא מספיקים לעשות את הדברים שבאמת חשובים?
אם כן, אתם לא לבד.
כשאנחנו עמוסים,
אנחנו נוטים להתעסק בדברים שוליים או לא רווחיים.
אנו מנסים להספיק הכל, אבל בעצם מפספסים את המטרה העיקרית –
להתרכז בפעולות שבאמת יביאו לנו רווח.
אני מניח שמה שאתם אומרים עכשיו זה:
טוב, תודה באמת.
יופי שאתה מסביר לי שאני צריך לא להיות עמוס.
אבל תכל'ס, אני עמוס!
אז בואו נדבר על פרקטיקה.
בשביל להוריד עומס צריך שתי אסטרטגיות מרכזיות:
- להתייעל ביומיום שלנו.
- להתמקד במה שחשוב.
הנה כמה דוגמאות:
- התייעלות בפעולות היומיומיות:
- סינון מיילים: הגדירו זמנים קבועים ביום לבדוק את הדואר האלקטרוני במקום לבדוק אותו כל הזמן. זה יפנה לכם זמן להתמקד במשימות חשובות יותר.
- אוטומציה של משימות: השתמשו בכלים דיגיטליים לאוטומציה של משימות חוזרות. לדוגמה, שימוש במערכות לניהול פרויקטים או בכלי חשבונאות שמפחיתים את הצורך בעבודת יד.
- היפטרות מגזלני זמן ואנרגיה:
- פגישות לא יעילות: צמצמו פגישות לא הכרחיות. אם חייבים לקיים פגישה, וודאו שהיא ממוקדת ויעילה.
- זהו את השיחות שאחריהן אתם מרוקנים מאנרגיה. שם צריך לטפל – להפסיק תקשורת, או לשנות אותה.
- בחירה בפעולות הנכונות:
- זהו במה אתם טובים. מה היחוד שלכם? נסו להתמקד בזה. תקדישו יותר מהיום שלכם למה שהופך את העסק שלכם למה שהוא, ופחות לשוטף. את השוטף תייעלו או תתנו למישהו אחר לעשות.
- מה הדברים הכי רווחיים לעסק שלכם? למשל, איזה לקוחות מייצרים הכי הרבה רווח? איזה מוצרים? איך אתם יכולים להגדיל את הנתח של הלקוחות או המוצרים הרווחיים בתוך העסק?
אחד הכללים החשובים הוא שכאשר אנחנו שואלים את השאלות הנכונות – מגיעות תשובות טובות. אם תשאלו את השאלות האלו, תגלו שיש לכם דרך להיות פחות עמוסים ויותר פרודוקטיביים – במסגרת העסק שלכם, בלי מהפכות גדולות ויקרות.
נסו בבית, מחכים לשמוע איך היה!