בע"ה
הגיע אלי ליעוץ בעל עסק שמתמודד עם דילמה מורכבת. יש לו עובד מבריק, שמשיג תוצאות יוצאות דופן, אבל… כל תקשורת איתו הופכת למשא ומתן מתיש. העובד הזה, שנראה כמו מציאה נדירה, מנסה כל הזמן "לשפר עמדות". זה לא רק בדיונים על שכר, אלא בכל היבט של העבודה היומיומית. בעל העסק מרגיש כאילו הוא בפגישת מו"מ בכל ישיבת עבודה, וכל הזמן צריך לעמוד על המשמר מול התקפות. אז מה עושים? הפיתוי הראשוני הוא להחזיק בעובד בכל מחיר. הרי הוא עובד מצוין, הכי טוב. אבל בואו נחשוב רגע – האם זו באמת הדרך הנכונה? המפתח כאן הוא להבין שמערכת יחסים רעילה בעסק היא כמו רעל לנשמה. היא לא באמת מאפשרת צמיחה בריאה, שקט נפשי וזרימה טובה. לטווח ארוך, זה יכול להרוס הרבה יותר ממה שזה בונה. אז מה המלצתי לבעל העסק? במקרה שלו לא היה שייך לפטר כעת, ואפילו לא להתחיל לחפש מחליף באופן אקטיבי. לכן, קודם כל נתחיל לייצר מערכת יחסים ברורה עם כללים וגבולות נוקשים. אבל במקביל – נתחיל לבנות את החשיבה לקראת חיפוש מחליף, גם אם זה נראה בלתי אפשרי כרגע. אם יש לכם מערכות יחסים כאלו בעסק – אל תתעלמו מהן. תתחילו לחשוב איך יוצאים מזה. זה לא תמיד קל, אבל תמיד יש דרך לשפר את המצב. אשמח לשמוע את הניסיון שלכם עם מצבים דומים. איך התמודדתם? מה למדתם? שתפו אותנו ובע"ה נשתף את כולם בתובנות. |
|