כיצד מברכין שנה טובה? – "המבשר" מאמר מס' 5

את השאלה הזו אני מקבל מדי שנה מלקוח זה או אחר. יש לה דפוס קבוע. מצד אחד אני רוצה לאחל שנה טובה ללקוחות שלי, כולם עושים את זה. מצד שני לשלוח אישית לכל אחד זה בלתי אפשרי, יש הרבה מדי לקוחות. אז שולחים משהו ממוסחר. ואז זה גם נראה ככה, ובמקום לייצר תחושה של קשר אישי ואכפתיות הלקוח מרגיש שהוא עוד אחד ברשימה. הנה, הוא חושב לעצמו, הוא סימן עוד V. בקיצור, מה עושים?

כיוון השאלה קבועה, עם השנים והחגים הצטברו אצלי גם כמה עצות שהוכיחו את עצמן פעמים רבות, הנה חלק מהן.

ברמה הגבוהה ביותר – מי שכמות הלקוחות שלו מגיעה לכמה עשרות, הכי כדאי זה פשוט לשבת ולכתוב אישית. כן, אני יודע שאתם עסוקים. אבל כמה דקות של חשיבה על כל לקוח שלכם אישית יכולות להניב הרבה מאד דברים טובים. אלו תהיינה שעות מאד משתלמות עבורכם.

מי שלא יכול – יש עוד שתי דרכים לייצר ברכת שנה טובה אישית לכלל הלקוחות ביחד. האישיות כאן לא תהיה בנויה על הלקוח, אלא עליכם. כי בקשר אישי יש שני צדדים: הלקוח באופן אישי, ואתה באופן אישי. ואת האישיות שלך אתה יכול להעביר גם להרבה אנשים בבת אחת. כל אחד מאיתנו נכח פעם או יותר בהרצאה שבה הרגשנו כאילו פגשנו את המרצה באחד על אחד, כי הנוכחות שלו על הבמה הייתה כזו שגרמה לנו לחבב אותו מיד. כך גם במכתב. אם תביאו את האישיות שלכם לתוך הברכה, היא לא תיתפס ממוסחרת ושבלונית, גם אם אין בה ווארט מדהים או משפט מנצח.

דרך אחת להביא את האישיות שלכם היא לשבת ולחשוב – מה באמת הייתי מאחל ללקוחות שלי לשנה הבאה, אבל בהקשר של מה שאני עושה? לא רק ברכה כללית של בני חיי ומזוני רוויחי, אלא ביחס לאותם קשיים או רצונות שאני עוזר להם למלא כל השנה. ברכו אותם מכל הלב, באופן שאתם רואים את ההצלחה שלהם. תוכלו להכניס לשם את אותם הדברים שאתם אומרים ללקוחות כל השנה כעצה טובה, או שהייתם רוצים לומר, אבל בתור איחול – שה' יתן שיהיה לכם כך וכך.

אם לא עולה לכם שום דבר שאתם רוצים לומר ללקוחות בהקשר הזה, יש דרך נוספת להביא את עצמכם אליהם, דרך התורה שאתם לומדים. כל יהודי אומר משהו ליד שולחן השבת או החג, כל אחד שמע משהו מהרב'ה, קרא בספר חסידות או בדף היומי, משהו שנגע לליבו ודיבר אליו במיוחד. אם זה דיבר אליך – כנראה שזה שייך אליך באמת, וזה גם יורגש כשתאמר את זה לאחרים. אז גם אם אתה לא יודע להמציא ווארטים חדשים, שתף את הלקוחות במשהו שדיבר אליך, ותסיים באיחול מכל הלב. ותשקיע בלאחל משהו מבפנים. ירגישו את זה במכתב.

ואחרון חביב – "טובה עשיה מהעדר". לא הצלחת? שלח שנה טובה שבלונית. גם אם לא תשיג את הקשר האישי, בכל זאת תהיה בתודעה של הלקוח שלך פעם נוספת, וגם זו מטרה חשובה בפני עצמה.

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה, של "מזוני רוויחי", מזון ברוחניות ומזון בגשמיות כאחד.

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן