כולם מדברים על שיווק, אף אחד לא מדבר על…

בע"ה

השבוע פגשתי בעלת עסק שהתלוננה: הייתי בכנס גדול של בעלי עסקים, עברתי בין ההרצאות ולא מצאתי את עצמי. הכל היה על שיווק! מה, אתם לא מבינים ששיווק זה לא הכל בחיים? שיש בעלי עסקים שצריכים גם דברים אחרים? מה עם ניהול, שליטה בעסק? ומה עם "השורה התחתונה" – שורת הרווח?

חייכתי, ואמרתי לה שכמו בסיפור המפורסם על הרב – היא צודקת וגם הם צודקים.

בטרנד הגדול ששטף את העולם בשנים האחרונות, של שיווק לעסקים קטנים, נדמה לפעמים שנשכח מאיתנו שהמטרה של עסק היא לא לשווק, אלא להרוויח. אז אם אוציא על שיווק יותר מדי, בכסף או בזמן, אבל אחרי כן לא אנהל נכון את העסק ולא אדאג לאיזון בין הוצאות והכנסות, לשליטה שלי על העסק, לניהול עובדים נכון, לכל מה שבעל עסק צריך לדאוג, אז השיווק לא יציל אותי. זו הסיבה שהיא צודקת.

למה גם הם צודקים? מפני שיש שלב בעסק שבו השיווק והמכירות (וזה חייב להיות שניהם, אחד לא יספיק) הם באמת הדבר הכי חשוב ועליו צריך לשים את כל הדגש, יותר מאשר על כל דבר אחר.

השלב הזה הוא שלב ההרצה של העסק. והוא נמשך עד שלעסק יש זרם לקוחות יציב. השלב הזה חוזר במידה מסוימת כל פעם שעסק רוצה לתת קפיצה. אבל לא כמו בהתחלה, שאז השיווק הוא בגדר של להיות או לחדול. ולכן כשמארגנים כנסים לעסקים קטנים, אולי לא הכל צריך להיות על שיווק, אבל בהחלט צריך לתת על זה את הדגש.

מה המשמעות של הסיפור הזה בשבילכם? אם אתם בעלי עסק קטן, שעדיין לא הגיע לאיזון, כנראה שהשיווק צריך להיות בראש מעייניכם. וגם כשאתם מחפשים ייעוץ או ליווי, זה צריך להיות הפוקוס. ואם אתם בעלי עסק שעבר כבר את שלב האיזון הראשוני, כנראה שאתם צריכים יעוץ קצת יותר מורכב, עם השלכות פיננסיות, ארגוניות ועוד.

אם הגעתם לשלב הזה, מעבר לנקודת האיזון, או אם אתם מתלבטים אם אתם שם, ורוצים ייעוץ יותר כולל, עם מחוייבות לשורה התחתונה ולמכלול השלם של העסק – אתם מוזמנים ליצור קשר!

 

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן