זהו, סירבתי להצעה שאי אפשר לסרב לה

אחד הכלים שלימדו אותי כשלמדתי ללוות עסקים זו "ההצעה שאי אפשר לסרב לה". לימדו אותי, וגם אני לימדתי אחרים.

במה מדובר?

מדובר בדרך למכור באמצעות הצעה שלמה, שמורכבת מהרבה מאד מרכיבים, שכולם נועדו לעזור ללקוח להחליט לקנות מכם, ועכשיו.

היא כוללת בונוסים, מוגבלות בזמן, הנחות, אחריות, "זה מה שכולם קנו" – או הפוך: "רק לך יהיה", ועוד ועוד.

כל מי שראה הצעות רכישה באינטרנט בטח כבר מבין על מה אני מדבר.

 

כמובן, לא לקחתי אותה בלי לבדוק. אחרי הכל יש כאן יותר מריח של מניפולציה. הלכתי לרב שלי, ישבתי איתו על כל המרכיבים ובדקנו מה טרף, מה "גלאט כשר" ומה "כשר אבל מסריח". ואחרי שניקינו מה שצריך והשארנו רק את ה"גלאט", יצאתי לדרך. גם בעסק שלי, וגם בעסקים שליוויתי.

 

אם זה גלאט, אז למה בעצם לסרב? הכל טוב, לא? כנראה שלא בדיוק.

כי לאחרונה תפסתי שלא תמיד אני רוצה להשתמש בכלי הזה. זה לא עניין של כשרות או מוסריות. זה פשוט עניין של התאמה. יש מוצרים או שירותים שבהם ההצעה-שאי-אפשר-לסרב-לה תשרת את שני הצדדים. את המוכר שימכור יותר ובזמן הנכון, ואת הקונה שיקבל הצעה טובה יותר ועשירה יותר, וגם יהיה לו יותר קל להחליט – וגם זה שירות לא קטן.

אבל יש מוצרים ושירותים שבהם הזירוז החיצוני של העסקה או התוספות הצבעוניות – לא יהפכו את העסקה לטובה יותר. ההיפך, אולי הם אפילו יזיקו.

מתי? בדרך כלל, כשיהיה מדובר על משהו שיש בו גם מרכיב של בשלות נפשית. במקרה כזה, לא נכון ללחוץ ולא נכון לזרז. זה יקרה כשזה יהיה בשל. [רק לשם דוגמא, כשלוקחים ירקות וממהרים את ההבשלה שלהם באמצעים כימיים או אחרים – הירק נראה בשל, אבל זה ממש לא אותו דבר].

איפה אני פוגש את זה אצלי בעסק? בתהליך הליווי העסקי הפרטני, אחד-על אחד.

בשביל להצליח בתהליך הזה צריך שבעל העסק יהיה באמת מוכן ללכת עליו.  להשקיע, לצמוח, להשתנות, ללמוד מחדש את עצמו ואת העסק שלו. כשיש נכונות מצד בעל העסק – קורים דברים מפתיעים. אבל כשאין נכונות כזו, התהליך הופך פעמים רבות לסוג של גרירת רגליים. מנסים, לא מנסים, זה כן הולך ולא הולך, עד שמבינים ש"זה לא זה".

לקח לי זמן להבין את זה, זה היה כרוך בניסוי ותהיה, אבל בסופו של דבר ברור לי שבתהליך הליווי העסקי הפרטני, האישי, אחד-על אחד בעסק שלך, אני מחפש את מי שמוכן באמת לעבוד.

למה אני מספר לכם את כל זה? קודם כל – נראה לי שגם אתם תלמדו מזה משהו.

ושנית – התפנה אצלי מקום בתכנית הליווי העסקי הפרטני.

בגלל ההשקעה הרבה אני עובד עם מספר מצומצם של עסקים במקביל,  וחשוב לי שמי שיכנס לתכנית הזו יהיה מישהו שזה מתאים לו ושבאמת מוכן לעשות תהליך משמעותי. התהליכים האלו דורשים השקעה משני הצדדים – מצידי ומצד בעלי העסק,  גם מבחינת זמן ומאמץ וגם מבחינה כלכלית. אבל אלו התהליכים שמייצרים את התוצאות הכי טובות! תוצאות שנשארות עם בעל העסק גם הלאה, לזמן ארוך.

זה לא מתאים לכל אחד, ולכן יש גם תהליך אבחון שנועד לוודא שאכן התכנית מתאימה לכם ואתם לתכנית.

אז אתה או את שרוצים לתת קפיצה בעסק, ורוצים לבדוק את הליווי – כתבו לי כעת במייל חוזר, ואחזור אליכם להמשך תהליך האבחון.

לא יהיו בונוסים. לא תהיה הצעה מורכבת ומלאה בפרטים. יהיה תהליך אמיתי של בדיקה, אם הליווי אכן יכול לעזור לך, והצעה פשוטה – אם תרצה, אתה מוזמן.

אבל למי שמתאים, תהיה הזדמנות לתהליך משמעותי, מותאם אישית לו, לערכים ולאישיות שלו, וגם מוכוון תוצאות – בדגש על השורה התחתונה.

להתראות,

יהושע

נ.ב. – תכל'ס:

מחפש שינוי משמעותי בעסק? מוכן להשקיע? רוצה לעשות זאת עם פרטנר שמתאים לך ומחויב לך? השב למייל הזה ונבדוק אם מתאים לנו לעשות את זה ביחד.

 

דילוג לתוכן