את הסיפור הזה שלחתי במייל, בלי לטרוח להעלות אותו לאתר. אבל למחרת מצאתי בהשגחה פרטית התייחסות מעניינת לאותו הנושא, במאמר ברשת. אז הנה הסיפור המקורי, עם ההתייחסות הנוספת.
סיפור אמיתי, מהזמן האחרון. "חיפשנו בנרות מזכירה בכירה. לא סתם מישהי שתענה נחמד לטלפונים, אלא מישהי שאפשר לבקש ממנה יותר. שתיזום, שתיקח אחריות, בקיצור שנרגיש שאנחנו בידיים טובות. פרסמנו מודעות מתאימות, במקומות הנכונים, וקיבלנו קורות חיים, איך נגיד – ממש לא מה שחיפשנו. ערכנו סיעור מוחות, חשבנו מה הבעיה, ואז נפל האסימון:
האשה הזו, זו שאנחנו מחפשים – היא כבר עובדת!
אחת כזו שיוזמת, לא תשב בבית. גם אם היא לא מצאה את העבודה, היא תתחיל איפה שהוא, ותתקדם. אז אנחנו לא מחפשים מישהי שמחפשת עבודה, אלא מישהי שמחפשת להתקדם!
שינינו את המודעות בהתאם, ובאמת – גם קורות החיים התחילו להיראות כמו שציפינו".
הסיפור הזה מלמד אותנו כבעלי עסקים המון. האשה הזו שהם חיפשו – היא בדיוק כמו הלקוח שאתה מחפש. לא מספיק להבין באופן כללי מה הוא רוצה, צריך להבין את הסיטואציה בה הוא נמצא כעת, ולכוון אליה. ואז הפער בתוצאות הוא ענק. פתאום צצים להם אותם לקוחות שחיפשתם, ולא הבנתם היכן הם מסתתרים.
בהצלחה!
יהושע
עד כאן המייל שכתבתי. למחרת, בתוך מאמר על שיטת גיוס העובדים של חברת גוגל באתר כלכליסט, צדה את עיניי הפסקה הבאה:
"בוק מספר שגוגל שמה דגש על "גיוס אקטיבי", ציד ראשים. העובדים הכי טובים, הוא כותב, לא שולחים קורות חיים. הם כבר מצאו עבודה טובה. צריך לצאת ולמצוא אותם. אחרי הכל, גוגל היא חברת חיפוש. הוא מסביר שגוגל משקיעה פחות מאחרים בהכשרת עובדים, ויותר במאמצי איתור ובתהליך המיון".
אין צורך להוסיף מילים. פשוט צאו לחפש אותם, את העובדים – וגם את הלקוחות…
שבת שלום!