איך משכפלים מזל? – "המבשר" מאמר מס' 1

באחת ההרצאות שהעברתי על שיווק ומכירות הצעתי לשומעים לשווק באמצעות שכפול ההצלחות שלהם. היה משהו שעשיתם והלך טוב? – פשוט תחשבו איך אפשר לשכפל אותו הרבה פעמים. בסיום ההרצאה ניגש אלי מישהו ואמר: "זה נשמע מאד יפה מה שאתה מדבר, לשכפל הצלחות. גם אני הצלחתי יפה, אבל זה היה במזל. לא משהו שאפשר לשכפל". זו לא פעם ראשונה שאני שומע טענות כאלו, ולכן ביקשתי לדעת יותר. "מזל?" התעניינתי, "מה היה המזל בדיוק?"

"פשוט מאד", הוא סיפר. "ישבתי בחתונה של חברים טובים, והשיחה התגלגלה לנושא שקשור לעבודה שלי. בדיוק יצא לי לעשות איזה שהוא פרויקט מעניין, אז סיפרתי מה היה שם. ואתה יודע מה, התברר שמישהו בשולחן ליד עוסק בדיוק בתחום הזה. הוא שמע מה שסיפרתי, ניגש אלי לשיחה קצרה – ותוך שבוע היה לי ביד פרויקט גדול נוסף. אז עכשיו תגיד לי, זה לא מזל? את זה אני יכול לשכפל?"

"מזל או השגחה פרטית, זה תחליט אתה", עניתי לו. "אבל אני יכול לומר לך שיש כאן בסיפור הרבה מאד דברים שלא היו מזל אלא עבודה שיווקית נכונה, ולא רק זה אלא שאתה יכול לשחזר אותם שוב ושוב!".

את הכלל הזה למדתי לפני כמה שנים, מאחד המורים שלי לליווי עסקי. מזל, הוא אמר, הוא בעצם צירוף מקרים שמתרחש בנסיבות מסוימות. אתה רוצה שהוא יקרה שוב? – שחזר את הנסיבות שוב! אם תשחזר אותן כמה פעמים, כמעט בוודאות הוא יקרה שנית.

כלומר, אתה לא יכול לשחזר את זה שבשולחן שלך בחתונה ישב לקוח שאתה לא מכיר. אתה גם לא רוצה ללכת מחתונה לחתונה ולספר לכולם על הפרויקט האחרון שלך, זה לא יעשה לך שם טוב במיוחד אצל החברים… אבל אם בשולחן לידך בחתונה ישב לקוח, זה אומר שיש לכם מכרים משותפים, נכון? אז אל תחכה לחתונה, דבר איתם כבר עכשיו ותבדוק מי במעגל המכירים שלך יכול לפתוח לך דלת, ואת מי הוא מכיר. זו לא בושה לבקש עזרה! שאל את חבריך – אני מתעניין בתחום זה וזה, האם אתם מכירים מישהו שזה יכול לעניין אותו?

ומשהו נוסף: היה לך משהו מעניין בעבודה? ספר על זה לחברים! אל תהיה נודניק, אבל סיפור טוב ולא ארוך רוב האנשים ישמחו לשמוע. במיוחד אם אתה מתלהב ממנו. אנשים אוהבים לקנות ממי שאוהב את העבודה שלו. ואם יהיו הרבה שישמעו עליו – זה יעבור הלאה, "חברך חברא אית ליה", ובסופו של דבר יכול להגיע למקומות שלא חשבת עליהם.

ואחרון חביב, תהיה קשוב לשיחות סביבך ולאנשים מולך. אם אתה שומע שמישהו מתעניין בתחום – גש אליו, דבר איתו דקה או שתים. אל תתבייש. קצה חוט הוא דבר קטן מאד – אבל לפעמים מאחוריו יש פקעת חוטים שלמה, עם הזדמנות גדולה בסופה.

לסיכום: גם כשקורה משהו שנראה מזל, בדוק אותו לפרטיו. הרבה פעמים תוכל ללמוד ממנו דרכים חדשות לקדם את העסק שלך.

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן