אז מה באמת מטריד אתכם, והאם יש משהו לעשות בנוגע לזה?

בע"ה

לפני שבועים ביקשתי מכם להשיב לי על שאלה אחת – מהן שתי הבעיות שהכי מטרידות אותך והכי היית רוצה לפתור בעסק שלך? (אגב, עדיין אפשר לענות על השאלה ולקבל בתמורה גם טיפ קטן, כאן בקישור).

קודם כל, תודה רבה על ההיענות! קיבלתי למעלה ממאה תשובות לשאלה, וזה בהחלט נותן כיוון למחשבה.

ואז שאלתי את עצמי: במה הסקר הזה יכול להועיל גם לכם? – אז הנה לפניכם: גם תוצאות הסקר, גם 5 שאלות ותשובות לכל בעל עסק בנוגע לעריכת סקר, וגם שיעור חשוב שלמדתי בדרך (פעם נוספת)… 

ראשונות – התוצאות:

גרף תוצאות סקר

לא צריך להסביר, רואים ברור את העניין שגיליתם בשני תחומים: שיווק – כלומר, איך להביא לקוחות או איך לחשוף את העסק לעוד מתעניינים,ורצוי – למתעניינים המתאימים, ומכירות – כלומר איך להתנהל עם מי שהתעניין. איך למכור יותר, במחיר טוב יותר, בקלות יותר ויותר פעמים לכל לקוח.

למה כל זה מעניין אתכם – 5 שאלות ותשובות קצרות

1. האם גם לך מתאים לערוך סקר?

רוב הסיכויים שכן. הסקר מיועד לעזור לך להבין טוב יותר מה הקהל שלך רוצה. אם תבין טוב יותר את הקהל, תתן לו שירות יותר טוב, ויהיה לך יותר קל למכור ולשווק.

2. כמה שאלות כדאי לשאול? יותר, כדי לקבל יותר מידע, או פחות כדי לא להטריח?

כמה שפחות. מי שעונה על הסקר משקיע מזמנו לטובתך, וכמה שתבקש ממנו פחות – תקבל יותר תשובות מיותר משיבים. זה לא מוחלט, אבל עקרונית זה כלל שעובד. נכון, תקבל מידע פחות מפורט. אבל מאחוז גבוה יותר של הלקוחות. את המידע המפורט תשלים בהמשך, בראיונות עומק.

3. איזה שאלות שואלים?

כדאי לשאול שאלות פתוחות, כאלו שמאפשרות לקהל שלך להביע את עצמו איך שהוא רוצה. אם תשאל שאלות סגורות, כמו – האם אתה מעדיף א' או ב', יתכן שלא תקלע לטעמו בכלל. אולי הוא מעדיף ג'. לכן עדיף לשאול: איזה דברים אתה מעדיף?

נוסף לזה, בדרך כלל עדיף לשאול מה מפריע לך יותר מאשר מה אתה רוצה. אנשים מודעים למה שמציק להם יותר בחדות מאשר למה שהם שואפים אליו, דבר שיכול להשתנות לפי מצב הרוח ביתר קלות.

4. מה עושים עם תוצאות הסקר?

מוצאים את המכנים המשותפים הגדולים ביותר בין המשיבים, מגדירים לעצמך מה הבעיה שבעצם מטרידה אותם – ואז מנסים לתת פתרונות ממוקדים לאותה בעיה.

5. אם שאלת שאלה פתוחה, התשובות תהיינה מגוונות, ולא תוכל להגיע למכנה משותף? לא עדיף שאלה סגורה?

יש בזה מן האמת. אבל עדיין, הרווח גדול על ההפסד. זה ידרוש קצת יותר עבודה בעיבוד התוצאות – וזה לא אסון, מפני שהעבודה הזו בעצמה תגרום לך להיות יותר קשוב ללקוחות שלך. חשוב מאד לשמוע איך הלקוחות עצמם מגדירים את עצמם.

כך למשל, כאשר הגדרתי בסקר הנוכחי את ההגדרות "שיווק ו"מכירות", אלו אינן המילים שבהם השתמשו הלקוחות. אבל אלו המילים שאיפשרו לי להכניס את כולם תחת קורת גג אחת. אמנם, כשאפנה ללקוחות עצמם – אשתדל להשתמש במילים שלהם: קשה לי להגיע להביא עוד לקוחות, איך להתנהל מול לקוחות, איך לתמחר וכו'.

ושיעור חשוב שלמדתי בדרך…

הדבר אולי הכי חשוב בעסקים, זה מיקוד. כמו שכתבתי קודם, כאשר אני מבקש מלקוחות תשובה לשאלה, חשוב מאד להיות מדוייק ככל האפשר, ולבקש מהם רק מה שאני צריך לקבל – כך אקבל את התשובות המלאות.

אבל לא תמיד אני מדויק מראש. לפעמים צריך לשים לב ולתקן תוך כדי תנועה. משהו מעין זה קרה לי גם עם הסקר הנוכחי:

כששלחתי אותו, היתה בסקר שאלה אחת, אבל גם בקשה למלא שם ומייל. דבר נוסף, הדף לא היה מעוצב יפה, והוא היה קצת ארוך ומגושם.

התוצאה היתה, שאחוז גבוה של החברים פתח את המייל, לחץ על הקישור – ולא השיב לשאלה!

אני מודה, זו לא היתה הרגשה נעימה כל כך. התוצאות היו חשובות לי, והנה – אנשים פשוט לא ממלאים את הסקר!

לו הייתי עוצר כאן, לא היה לי מה לספר לכם היום, וגם לא היו לי כמעט תוצאות להראות לכם.

לשמחתי, החלטתי לא לוותר ולנסות לשפר תוך כדי תנועה.

דבר ראשון, שיניתי את מבנה הדף כך שיהיה מזמין יותר. כל זה כמה שעות בודדות לאחר ששלחתי את המייל.  וכמובן, המשכתי לעקוב אחר אחוזי הפתיחה והמילוי. זה באמת קצת עזר, ועדיין, זה לא היה זה…

בשלב הזה שיניתי משהו נוסף: ויתרתי על השם והמייל, השארתי רק את השאלה עצמה.

זה היה ויתור משמעותי בשבילי, כי לא יכולתי לדעת מי השיב כל תשובה.

אבל הפעם גם התוצאה היתה משמעותית: תשובות החלו לזרום בקצב גבוה מאד.

עבורי היה כאן שיעור חשוב, מורכב מכמה לקחים:

א. אל תחשוב שאתה יותר חכם. אם לא תעבוד לפי הכללים – גם אתה תקבל תוצאות פחות טובות… במקרה הזה הכללים אמרו – אם אתה רוצה תשובה לשאלה, אל תבקש לדעת עוד פרטים. תתמקד במה שהכי חשוב לך.

ב. לבקר ולבדוק כל הזמן את התוצאות. רק בקרה ותגובה מיידית, תוך שעות בודדות, שינו את התוצאה.

ג. לא להתייאש! אז מה אם הרבה אנשים פתחו ולא מילאו? נסה שוב, אולי תצליח להגיע לתוצאה בכל זאת.

אז אתם מוזמנים לחשוב על זה, ואולי גם לבנות את הסקר שלכם…

ואם גם אתם נכנסתם לדף של הסקר ולא השבתם עליו – אתם מוזמנים לעשות זאת  כאן,, ולראות על הדרך מה השתנה.

אשמח מאד….

להתראות

יהושע

 

השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן!

 אם עוד לא קראתם את המדריך המעולה "כל לקוח מביא לקוח",
או אם קראתם מזמן ואתם רוצים להיזכר – מוזמנים לקבל אותו.
במדריך תלמדו כיצד להביא את הלקוחות הטובים ביותר,
בדרך הקלה ביותר, באמצעות פעולות פשוטות לביצוע.

מלאI את הפרטים

ותקבלו גישה מיידית למדריך!

דילוג לתוכן